Thursday 23 February 2012

RINDU ABI :)



Rinduku pada seorang ayah
Mula terasa
Ku sedar betapa penting
Betapa perlunya
Peranan ayah dalam hidup
Seorang anak

Rinduku pada seorang ayah
Mula bercambah
Aku melihat sekeliling
Dengan hati sebak
Semuanya memiliki ayah
Penuh kasih saying
Tapi aku?
Ya Allah, kuatkanlah aku..!

Rinduku pada seorang ayah
Mula kembali
Aku tidak dapat menahan lagi
Perasaan rindu ini
Ayah seorang yang penyayang
Pada semua
Ayah seorang yang sabar
Pada setiap perkara
Ayah seorang yang susah marah
Walau sepatutnya
Seorang ayah sepertinya
Satu dalam seribu

Rinduku pada seorang ayah
Tidak tertahan lagi
Aku bangga
Dan aku bahagia
Memiliki seorang ayah
Sepertinya
Wajahnya tidak pernah
Dipalit duka, kecewa
Meskipun wujud
Senyumannya yang sentiasa
Menyenangkan
Aku rinduku dakapanmu
Ayah
Aku rindukan kasih sayangmu
Ayah
Tanpa hadirmu
Apa erti hidupku
Ayah
Aku rindukan dirimu
Ayah

Namun,
Allah s.w.t penguat jiwaku
Allah s.w.t Maha Penyayang
Allah s.w.t Maha Pengasih
Allah s.w.t Maha Mengetahui
Allah s.w.t anugerahkan ibuku
Seorang yang sangat
Penyayang
Allah s.w.t anugerahkan ibuku
Seorang yang sangat tabah
Dalam menharung
Onak duri kehidupan
Ya Allah,
Kuatkanlah hatiku
Teguhkanlah jiwaku
Cekalkanlah semangatku
Pinjamkanlah padaku
Secebis kekuatan

Walau tanpa ayah
Di samping
Walau tanpa sesiapa
Di sisi
Sedarlah wahai diri
Allah ada sentiasa
Sedarlah wahai diri
Allah sentiasa bersama
hambaNya
sedarlah wahai diri
Allah sentiasa memerhati
Gerak-geri hambaNya
Sedarlah wahai diri
Allah tidak pernah
Mensia-siakan hambaNya
Sedarlah wahai diri
Allah lah segalanya
Allah lah yang kekal abadi
Tidak mati
Tidak tidur
Yakinlah wahai diri
Allah sentiasa bersama mu..

0 comments:

Post a Comment

..:: Aktiviti Dakwah's Crew ::..